Eğitim ve Özel Üniversite Kredileri Garanti Bankası'nda

Yeni eğitim yılının başlamasıyla Garanti Bankası da tüm eğitim masraflarına yönelik eğitim kredisi kampanyasıyla birlikte özel üniversite öğrencilerinin kullanabileceği özel üniversite kredisi kampanyasını birarada başlatıyor. Eğitim kredisi 20.000 TL'ye kadar kullanılabiliyor ve tüm düzeylerdeki öğrencilerin eğitim masraflarının karşılanması için tasarlanmış. İlköğretimden üniversiteye kadar tüm eğitim - öğretim ve hazırlık masrafları için kullanılabilen eğitim kredisi cazip koşullarla Garanti Bankası'nda sunuluyor.

Özel üniversite kredisi ise özel üniversite öğrencileri için tasarlanmış bir kredi. 30.000 TL'ye kadar kullanılabilen krediden yararlanmak için özel üniversite öğrencisi olduğunu kanıtlayan okul öğrenci belgesi isteniyor. Henüz okula kaydolmamış ancak bir özel üniversiteyi kazanmış olanlardan ise ÖSYM sonuç belgesi talep ediliyor. Özel üniversite kanunu çıkmasına rağmen henüz gerçek anlamda bir özel üniversitenin kurulmadığı ülkemizde Garanti Bankası kampanyasının kanunda vakıf üniversiteleri olarak geçen fakat özel üniversite olarak bilinen kurumları kapsadığını söylemeliyiz. Eğitim ve özel üniversite kredileri 60 aya varan vadelerde kullanılabiliyor, ancak 36 aydan uzun vadeler bordrolu çalışanlar için geçerli oluyor. Kredinin faiz oranı % 0.98'den başlıyor. Krediye ayrıca kullanılan tutar ve seçilen vadelere göre hesaplanan dosya masrafı ve sigorta ücretleri uygulanıyor. 60 ay vadeli olarak 30.000 TL özel üniversite kredisi kullananlar aylık 765 TL civarında geri ödeme yapıyorlar. 20.000 TL eğitim kredisini yine 60 ay vadeli olarak alanların aylık ödeyecekleri taksit tutarı ise 510 TL civarında gerçekleşiyor. Garanti Bankası'nın sunduğu eğitim ve özel üniversite kredileri için son başvuru tarihi 31 Ekim olarak açıklandı.

Hiç yorum yok: