Kredi kartlarında tüketicilerin en çok beğendikleri özellik alışverişlerde topladıkları puanlar olsa gerek. Daha sonra başka alışverişlerde kullanma imkanı bulunan puanlar yeni alışverişlerde para yerine geçiyor. İlk dönemlerde puan olarak Türkiye'ye giren kredi kartı puan sistemi daha sonraları her bankanın kendi buldukları isimlerle anılmaya başlandı. Örneğin Garanti Bankası toplanan puanlara Bonus adını verirken, Akbank ChipPara, Türkiye İş Bankası ise MaxiPuan ismiyle tüketicilerine bu imkanı sunuyor.
Kredi kartlarında puan toplama ve bunları daha sonraki alışverişlerde para yerine kullanma basit bir mantıkla işliyor. Kredi kartıyla yaptığınız işlemlerden yüzde yarım ya da yüzde 1 gibi oranlarda puan topluyorsunuz. Bu yapılan alışverişin cinsine ve alışveriş yapılan yerin bankayla anlaşmasına göre değişiyor. Anlaşmalı işyerlerinde yapılan alışverişlerden kazanılan puan miktarları kimi zaman yüzde 5'lere kadar çıkabiliyor.
Kredi kartlarından topladığınız puanları harcarken belirli işyerlerini tercih etmek gibi bir zorunluluğunuz yok. Ancak bazı işyerlerinde topladığınız puanlar yeni alışverişlerde kullanılamayabilir. Bu durumda bankanızın puanlarını kabul eden benzeri başka bir işyerinde kullanabilirsiniz. Böylece o işyeri gerekli anlaşmayı yaptığından sizi bir müşteri olarak kazanmış oluyor. Böylece satıcı konumundaki mağazaların ve hizmet sağlayan şirketlerin de tüketici lehine tüm puan kampanyalarına aktif olarak katılma isteklerindeki artışa şaşmamak gerek.
Bazı işyerlerinde ise belirli bir alışveriş miktarına ulaşıldığında ve belirli bir kartla alışveriş yapıldığında ya belirli bir yüzdede indirim ya da daha sonra belirli bir miktarda bedava alışveriş imkanları sağlanıyor. Genellikle tanınmış bazı markaların belirli bir tüketici kesimine yönelik kampanyalarında bu sistem uygulanıyor. Ama daha geniş halk kitlelerine yönelik olarak bu kampanyalar genellikle Türkiye çapına yayılmış genel mağaza ağları bulunan süpermarket ve hipermarket zincirleri tarafından uygulanıyor. Migros, Carrefour, Tansaş gibi geniş tüketici kesimine seslenen zincir süpermarketler Akbank, Yapı Kredi, Garanti Bankası gibi bankalarla işbirliği içerisinde sözonusu indirim kampanyalarını tüketicinin hizmetine sunuyorlar.
Mağazalar yeniden gelecek müşteriyi kazanırken ve yeni alışverişlerde bu mağazayı tercih etmeyi sağlarken tüketiciler de zaten herhangi bir yerden alacakları temel ihtiyaç maddelerini indirimli bir şekilde satın alma imkanına kavuşuyorlar.
Akbank gibi bazı bankalar verdikleri puanların yanısıra, bunlar kaybolmadan başka puan imkanları da sunuyorlar. Geçmişte yapılan Havayolu bilet kampanyalarının yanısıra, bugünlerde teknoloji ürünlerinin indiriminde kullanılabilecek TeknoPuanlar Akbank'ın en son yeniliklerinden. Axess kredi kartınızdan kazandığınız ChipParalarınızı ayrı olarak kullanırken ayrıca aynı harcamalarla kazandığınız TeknoPuanları TeknoSa mağazalarında bilgisayar ve diğer teknoloji ürünlerinin alımlarında indirim olarak kullanmanız mümkün.
Bankaların son dönemlerde sunduğu imkanlardan biri de kredi kartı ödemelerinizi otomatik ödeme talimatı, ATM makinaları veya internet şubesi gibi yollarla yapmanız halinde ekstra puan kazanmanız. Bankalar şubelerindeki yoğunluğu azaltırken ve şube masraflarını asgari indirirken müşterilerilerine de kazançlarının bir kısmını bu yolla aktarmış oluyorlar.
Birikmiş kredi kartı puanlarını hesap ekstrelerinden ya da imkanınız varsa internet şubesinden öğrenebilirsiniz. Bunun yanısıra telefon barkacılığı yöntemiyle ya da şubeler veya ATMler yoluyla da birikmiş puanlarınızın miktarını öğrenmeniz mümkün. Ama herhalde en pratik yol bankayla aşmalı üye işyerlerindekileri POS makinalarından en son miktarı kolaylıkla öğrenerek puanlarınızı hemen kullanma imkanına kavuşmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder